De capaciteitsmanagement opgave vanuit projectbeheersingsoogpunt betreft de bewaking van de beschikbare en gewenste teaminzet t.b.v. de teamambitie. Het streven hierbij is dat alles vanzelf goed gaat en iedereen met plezier aan het werk is. Om dat te nagenoeg helemaal te bereiken is een samenspel tussen management en de uitvoer van de werkzaamheden van groot belang.
AM Ambitie management (is het team in staat de toekomstige scope te realiseren)
KR Kansen en Risico's (is er voldoende ambitie, hoe hoog is de werkdruk, is er tijd voor koffiepraat, Weet men elkaar te vinden, leeft het team in de waan van de dag)
FM Financieel management (budget versus benodigde inhuur en product uitbestedingen tot einde werk)
PM planningsmanagement (geplande activiteiten versus beschikbare team/ uitbestedingscapaciteit/ maakbaarheidsplanning)
KM Kwaliteitsmanagement (effectiviteit van de inzet. Wat kan gestructureerder, wat kan minder bureaucratisch, waarom doen we het zo, wat willen we ontwikkelen)
DB Documentbeheer (wat dient te worden vastgelegd en is het op orde, bescherming persoonsgevoelige informatie, rechten per persoon/ rol/ deelteam)
AS Analyse en Sturing (helicopterbeeld, teamontwikkelingen, hoe blijven we met het team in control/ houden we het behapbaar/ leuk, hoe verhouden de deelteams zich tot elkaar en het totaal).
Naar: Projectbeheersing
De capaciteitsmanagement opgave vanuit projectbeheersingsoogpunt betreft de bewaking van de beschikbare en gewenste teaminzet t.b.v. de teamambitie. Het streven hierbij is dat alles vanzelf goed gaat en iedereen met plezier aan het werk is. Om dat te nagenoeg helemaal te bereiken is een samenspel tussen management en de uitvoer van de werkzaamheden van groot belang.
AM Ambitie management (is het team in staat de toekomstige scope te realiseren)
KR Kansen en Risico's (is er voldoende ambitie, hoe hoog is de werkdruk, is er tijd voor koffiepraat, Weet men elkaar te vinden, leeft het team in de waan van de dag)
FM Financieel management (budget versus benodigde inhuur en product uitbestedingen tot einde werk)
PM planningsmanagement (geplande activiteiten versus beschikbare team/ uitbestedingscapaciteit/ maakbaarheidsplanning)
KM Kwaliteitsmanagement (effectiviteit van de inzet. Wat kan gestructureerder, wat kan minder bureaucratisch, waarom doen we het zo, wat willen we ontwikkelen)
DB Documentbeheer (wat dient te worden vastgelegd en is het op orde, bescherming persoonsgevoelige informatie, rechten per persoon/ rol/ deelteam)
AS Analyse en Sturing (helicopterbeeld, teamontwikkelingen, hoe blijven we met het team in control/ houden we het behapbaar/ leuk, hoe verhouden de deelteams zich tot elkaar en het totaal).
Naar: Projectbeheersing